Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

ÁSZF letöltése PDF formátumban
ÁSZF nyomtatása

Kérjük, amennyiben vásárlója és aktív felhasználója kíván lenni az Inexdecor webáruháznak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

A jelen Általános Szerződési Feltételek az Inex-Design Kft (továbbiakban: Üzemeltető) és az Üzemeltető által a www.inexdecor.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokra igényt tartó Vevő (továbbiakban: Vevő) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. A webáruház működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére!

Üzemeltetői adatok

Cégnév: Az INEXDECOR webáruházát az Inex-Design Kft. Üzemelteti
Székhely címe: 1133 Budapest, Kárpát u. 24.
Adószáma: 22651518-2- 41
Cégjegyzékszáma: 01-09- 937479
Kibocsájtó cégbíróság: Fővárosi Bíróság, mint Cégbíróság
Szerződés nyelve: Magyar
Elektronikus elérhetőség: info@inexdecor.hu
Telefonos elérhetőség: +36 30 343 6160

Tárhelyszolgáltató adatai:
ActiveNet Informatika Bt.
Székhely: 1034 Budapest, Bécsi út 126-128.
Elektronikus elérhetőség: info@activenet.hu

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

Az inexdecor.hu-n megjelenített termékek kizárólag on-line, házhoz szállítással (vagy átvételi pontba, illetve személyes átvétellel) rendelhetőek meg.

A kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatóak:

TAPÉTA
PANEL / POSZTER
GYEREK TAPÉTA
GYEREK PANEL / POSZTER
ORAC DEKORELEM

Vásárlási feltételek:

A webáruházban feltüntetett árak 27%-os áfával növelt, bruttó fogyasztói árak, melyek kizárólag a webáruházban leadott rendelésekre érvényesek és nem tartalmazzák a házhoz szállítás költségét. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

A www.inexdecor.hu weboldalon található árak változtatásának a jogát az Inex-Design Kft. fenntartja, a módosítás a weblapon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

Előfordulhat, hogy a weboldalon szereplő egyes termékek gyártása megszűnt. Erre tekintettel az Üzemeltető fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a Vevővel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg a Vevő részére 10 munkanapon belül.

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9:00-19:00 óra között történik. Az Üzemeltető igyekszik mindent megtenni annak érdekében, hogy termékei jellemzőit minél pontosabban megjelenítse, beleértve az anyagösszetételt és a színeket is.

A Vevő által látott színeket ugyanakkor az általa használt számítástechnikai rendszere határozza meg, így az Üzemeltető nem garantálja, hogy a számítógép a valós színeket jeleníti meg.

Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy időről időre előzetes bejelentés nélkül módosítsa vásárlási illetve szállítási feltételeit. Az adott megrendelésre azok a feltételek vonatkoznak, amelyek a megrendelés elküldése idején a www.inexdecor.hu oldalon szerepeltek.

A megrendelések feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 9-20 óráig. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül, amennyiben raktáron van a termék. A termék adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Az Üzemeltető nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Fenntartja a jogot továbbá a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. A részben történő teljesítésre kizárólag a Vevővel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.

Rendelés menete:

  1. Vásároljon regisztrációval vagy regisztráció nélkül
  2. Keresse meg a terméket/termékeket akár a keresősáv segítségével, akár válogatással
  3. Tegye a kosárba egy gombnyomással (a kosár tartalmán utólag is lehet módosítani)
  4. Amennyiben szeretne további terméket a kosárba helyezni, válasszon a Termékeken belül az egyes kategóriákból és kattintson a "Kosárba" gombra és ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát a "Megnézem a kosár tartalmát" gombbal! A "-" és "+" gombokkal tud a mennyiségen változtatni, illetve a törlés ikonra kattintva az adott terméket törölni a kosarából.
  5. Miután végzett az összes kiválasztott termék kosárba tételével, kattintson a kosár tartalmára jobb felül, vagy ha már belépett a "Tovább a fizetéshez" gombra.
  6. Az adatok megadását követően válasszon átvételi és fizetési módot majd kattintson a "Megrendelem" gombra az összegzés megtekintéséhez.
  7. Még egyszer ellenőrizze le adatait és rendelését. Amennyiben mindent rendben talált, kattintson a "Rendelés befejezésre" gombra, módosításhoz azonban a "vissza" gombot válassza.
  8. Amennyiben a fizetési módoknál a Barion kártyás fizetést választotta úgy a Barion oldalára irányítjuk át ahol, amennyiben Önnek van meglévő Barion tárcája, azon keresztül, ellenkező esetben a jobb oldalon e-mail címe és bankkártya adatainak megadásával tudja véglegesíteni a fizetést.

A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

A Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan tud bankkártyával, vagy előre feltöltött egyenleggel fizetni webáruházakban, mobilalkalmazásokban, vagy barátainak.

A bankkártyás fizetéshez nem kötelező a regisztráció, elég megadni bankkártya számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet.

Ha azonban regisztrál, soha többé nem kell begépelnie a kártyaszámát egyetlen Barion elfogadóhelyen sem, a fizetéshez elég az e-mail cím és a jelszó. Ez nem csak kényelmes, de a biztonságot is növeli!

Fizetéshez használható:

  • Mastercard vagy Maestro bankkártyádat
  • Visa vagy Electron bankkártyádat
  • Amex bankkártyádat

A bankkártyás fizetésnek a vásárló részére nincsen és nem is lehet felára. A regisztráció és a Barion mobilalkalmazás, valamint a pénz fogadás és küldés ingyenes, és az is marad. Nincs havi díj sem.

A vásárlás befejeztével 48 órán belül egy visszaigazoló e-mail érkezik a Vevő fiókjába (amennyiben a rendelés megérkezett) mely a megrendelés leadásának sikerességét igazolja. Ezután egy újabb e-mailben kerül tájékoztatás arról, hogy a rendelés rögzítve lett.

A Vevő ebben megtalálhatja a további információkat a szállítással és számlázással kapcsolatban. Minden egyes rögzített megrendelést a webáruház külön megrendelésként kezel, így az egymás után azonos néven és azonos címre leadott megrendelések külön kerülnek kiszállításra is. Ebből adódóan a szállítási díj is minden megrendelésnél külön kerül felszámításra. Amennyiben a Vevő leadta a megrendelést, de a csomag tartalmát módosítani szeretné, úgy haladéktalanul kapcsolatba kell lépnie az Üzemeltetővel, így – megrendelés státuszától függően, azaz a csomag futárszolgálatnak történő átadását megelőzően – még módosítható a megrendelés.

A raktárkészlet gyors változásai miatt ritka esetben előfordulhat, hogy egyes terméknél, annak ellenére, hogy „raktáron” felirat szerepel, nincsenek raktáron. Az ilyen tévedésekért az Inex-Design Kft. felelősséget nem vállal. Amennyiben ilyen eset fordul elő, azonnal az Üzemeltető azonnal felveszi a Vevővel a kapcsolatot és tájékoztatja arról, hogy megközelítőleg mikorra várható a termék.

Amennyiben a Vevő tévedésből, vagy téves tartalommal küldte el megrendelését, úgy vegye fel a kapcsolatot az Üzemeltetővel telefonon vagy elektronikus postai úton (e-mailben) a hiba orvosolhatósága végett.

A megrendelt termék/ házhoz szállítás díjának, fizetésének módja

A megrendelt terméket amennyiben készpénzes fizetést választott a Vevő, a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. Fontos, hogy a Vevő kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálja a terméket és az esetlegesen észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt az Üzemeltetőnek nem áll módjában elfogadni!

Szállítási feltételek

Az átvétel házhozszállítással történik.

Szerződött futárszolgálati partner elérhetőségei

Magyar Posta Zrt.

Házhoz szállítás, információk

A webáruház megrendeléseit a Kontakt Expressz Futárszolgálat teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon 8-17 óra közötti időszakban történik. Amennyiben ebben az időszakban a Vevő nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (lehetőség szerint) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költség a Vevőre terhelendő!

Házhozszállítás díjszabása

A szállítás minden esetben ingyenes egész Magyarország területén.

A megrendelt termék kiszállítását a termék oldalán vállalt határidőre vállalja az Üzemeltető. A futárszolgálat az ország egész területére szállít.

Előfordulhat, hogy egyes termékeknél bizonyos színekből hiány lép fel. Ez esetben az Üzemeltető mindenképpen tájékoztatja a Vevőt a várható szállítási időről.

Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan/Fizetési kötelezettség

A Vevőnek a megrendelés leadásával fizetési kötelezettsége keletkezik. Kizárólag abban az esetben célszerű a kívánt terméket megrendelni, amennyiben vagy a rendeléskor bankkártyás fizetéssel vagy a csomag átvételekor a Vevő ki tudja fizetni annak díját a futárnak készpénzben! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díj a Vevőt terheli, újra küldését kizárólag a csomag ellenértéknek előre történő átutalása esetén áll módban ismételten elindítani!

Kellékszavatosság

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendeletének értelmében a Vevő kellékszavatossági igényt érvényesíthet az Üzemeltetővel szemben, amennyiben a megrendelt terméket hibásnak ítéli meg. Ebben az esetben kérelmezheti a hibás termék javítását vagy cseréjét, kizárólag abban az esetben, ha a hiba oka a vásárlás pillanatában is fennáll, de még nem felismerhető.

Termékszavatosság

Az új Polgári Törvénykönyv értelmében az Üzemeltető által a Vevőnek eladott ingó dolog (termék) hibája esetén a Vevő követelheti, hogy a termék hibáját az Üzemeltető javítsa ki vagy cserélje ki.

Hibásnak minősül a termék, amennyiben a gyártó forgalomba hozatalának időpontjában a hatályos minőségi követelményeknek nem felelt meg, vagy nem rendelkezik a gyártó dokumentációjában szereplő jellemzőkkel.

Amennyiben a rendelt termék sérülten érkezik meg a Vevőhöz vagy más terméket kap kézhez, esetleg hibás a termék, a Vevőnek minél hamarabb jeleznie kell az Üzemeltető felé e-mailben az info@inexdecor.hu e-mail címen egy fotóval együtt.

A felrakási útmutatóban leírtaknak megfelelően valamint a tapéta tekercsen látható piktogramok ismeretében kell a vásárolt tapétákat felhelyezni. Amennyiben ettől eltérően kerül a vásárolt tapéta a falra, úgy az elállás jogával a Vevő nem élhet!

A termék hibájának bizonyítása a Vevő kötelezettsége.

Az Üzemeltető mentesülése e kötelezettsége alól a következő esetekben lehetséges:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
  • a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
  • a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

A törvény szerint a Vevő bejelentési kötelezettséggel tartozik az Üzemeltető felé a hiba észrevételével egyidejűleg, de legkésőbb a felfedezéstől számított 1 hónapon belül. A közlés késedelméből keletkező károkért a Vevő a felelős.

A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 1 évig terheli.

Jótállás

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet értelmében a kötelező jótállás 1 év jótállási határidővel érvényesíthető.
Amennyiben a jótállásra kötelezett ezen időn belül kötelezettségének nem tesz eleget, az igény bíróság előtt a határidő elteltét követő 3 hónapban még érvényesíthető.

Az Üzemeltető kizárólag abban az esetben mentesül jótállási kötelezettsége alól, amennyiben bizonyítani tudja, hogy a hiba a vásárlást követően, a termék Vevő általi nem rendeltetésszerű használatának eredményeként keletkezett.

Azonos hiba esetén a Vevő kellékszavatossági és jótállási igényét, valamint termékszavatossági és jótállási igényét egyidejűleg, illetve párhuzamosan nem érvényesítheti.

FONTOS: A termék felrakásakor az első három csík illesztése után ellenőrizni kell a minőséget nincs e valamilyen hiba a tapétán. Amennyiben rendellenességet tapasztal, haladéktalanul jelezni kell az Üzemeltető felé e-mailben az info@inexdecor.hu címen. A kivitelező (tapétázó) csak abban az esetben tud 100%-os biztonsággal meggyőződni a minőségről, ha a három illesztést követően 24 órát, 20-23 fokos hőmérsékleten hagyta a tapétát kiszáradni. Abban az esetben, ha ennél a mennyiségnél több tapéta kerül feldolgozásra és a tapétahibát ezután jelzik felénk, a gyártó csak a hibás tapétát cseréli ki, a munkadíjat és a járulékos költségeket nem téríti meg! A kivitelezést végző vállalkozó figyelmét szeretnénk felhívni arra, ha bizonytalan a kivitelezést illetőn, cégünk még a felrakás előtt tanácsadással segíti a kivitelezést, elérhetőségeink bármelyikén díjtalanul!

Panaszkezelés módja

Amennyiben a Vevő a termékkel kapcsolatban panasszal kívánna élni az alábbi elérhetőségek valamelyikén teheti meg:

Név: Inex-Design Kft.
Telefonszám: +36 30 343 6160
E-mail cím: info@inexdecor.hu

A Vevőnek lehetősége van panaszát írásban kiterjeszteni az Üzemeltető felé.

  • telefonos vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt panasz esetén, azt egyedi azonosítószámmal ellátni és a beérkezést követően 30 napon belül megválaszolni köteles.

A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a 1997. évi CLV. törvény 17 §-ban foglaltakat (például a Vevő nevét, lakcímét, a panasz előterjesztésének helyét, idejét, módját, a részletes leírást.).

Az Üzemeltető köteles a rögzített panaszt egyedi azonosítójellel ellátni.

Amennyiben a panasz elutasításra kerül az Üzemeltető által, úgy annak okáról a Vevőt tájékoztatni köteles.

A fennálló fogyasztói jogvita Üzemeltető és Vevő közötti sikertelen rendezése esetén a Vevő az alábbi lehetőségekkel élhet jogérvényesítése tekintetében:
Fogyasztóvédelmi Hatóságnál tett panasz
Eljárás kezdeményezése Békéltetőtestületnél (a Vevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti testületnél)
Bírósági eljárás indítása

Békéltető Testülethez fordulás

Fogyasztói jogvita esetén a Vevő fordulhat a a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testületekhez, melyben az Üzemeltető köteles együttműködni.

Budapesti Békéltető Testület
Székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Elnök: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Székhely: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81.
Telefonszáma: 06-1-269-0703
Fax száma: 06-1-269-0703
Elnök: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-97
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710
Fax száma: (52) 500-720
E-mail cím: info@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
E-mail cím: tunde@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
Telefonszáma: 88/429-008, vagy 88/814-111 (VKIK)
Fax száma: 88/412-150 (VKIK fax száma)
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
web: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

Online vitarendezési platform

2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, melyre az Európai Unión belül letelepedett szolgáltatók és az Eu-s lakóhellyel rendelkező fogyasztók között az online szolgáltatási szerződésekből származó kötelezettségekkel kapcsolatos jogviták (online megkötött szerződésekkel összefüggő pénzügyi fogyasztói viták) rendezésére van lehetősége a fogyasztónak.

A platform elektronikus linkje: http://ec.europa.eu/odr
Felhasználói útmutató: https://webgate.ec.europa.eu/odr/userguide/

Elállás joga:

1. Véletlen vagy hibás rendelés

Amennyiben az Inexdecor oldalán leadott rendelés véletlenül vagy hibásan történt, a  Vevő 24 órán belül kérheti annak törlését vagy korrigálhatja azt, de ezt e-mailben kell jeleznie az info@inexdecor.hu e-mail címen.

2. 14 napos elállás

Online vásárlás esetén a távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II. 26.) kormányrendelet alapján a Vevő a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől és visszaküldheti a megrendelt terméket. 

Ezt e-mailben szükséges közölnie a Vevőnek az Üzemeltetővel az info@inexdecor.hu címen az adataival (bankszámlaszámmal), a termék megnevezésével és a kézhezvétel időpontjával valamint a visszaküldés okával együtt.

Ez kifejezetten az eredeti csomgaolású, sértetlen, nem használt termékekre vonatkozik. A termék sérüléséből adódó költségek a Vevőt terhelik. A terméket megfelelően csomagolva, amennyiben az lehetséges az eredeti számlával, vagy annak másolatával együtt köteles visszaküldeni az Üzemeltető részére.

A vevő a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének a napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

Az elállási vagy felmondási jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének költsége a Vevőt terheli.

Ebben az esetben az Üzemeltető köteles a Vevő által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb elállási szándékának tudomásul vételétől számított 14 napon belül visszatéríteni banki utalás formájában, ideértve a kiszállítás költségét is. Az elállási határidő a termék átvételekor kezdődik.

Az elállási nyilatkozat a következő linkre kattintva tölthető le: Elállási Nyilatkozat

A Vevőt terheli annak a bizonyítása, hogy az elállási vagy felmondási jogát a jogszabály előírásainak megfelelően gyakorolta.
A
Vevő felel a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, illetve – ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését a fogyasztó kifejezett kérésére az elállásra nyitva álló határidő lejárata előtt megkezdte és a fogyasztó azt követően gyakorolja felmondási jogát – köteles megtéríteni az Üzemeltető ésszerű költségeit.

Az Üzemeltető köteles a Vevő e nyilatkozatának megérkezését haladéktalanul visszaigazolni.

A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a Vevő a szerződés megkötésének napjától számított 14+16, tehát 30 napon belül elállhat a szerződéstől. Ha azonban a vállalkozás az elállási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, úgy az elállási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha a vállalkozás a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14+16, tehát 30 nap.

A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén, ha a fogyasztó a vállalkozást arra kéri, hogy a szerződés teljesítését az elállásra nyitva álló 14+16, tehát 30 napos határidő lejárata előtt kezdje meg – mely kérést a fogyasztó köteles kifejezetten közölni és ezen nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a szerződés megkötésének napjától 14+16, tehát 30 napon belül a fogyasztót felmondási jog illeti meg.

A Vevő nem gyakorolhatja elállási és felmondási jogát, az alábbi esetekben:

  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására a nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozástól függ;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

Bővebb információk az elállás és felmondás jogáról a következő linken érhetők el:

https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400045.KOR